Transhumanță metafizică!

barn-images-13206.jpg

Photo by Barn Images on Unsplash

Transhumanță metafizică!

Eu cât trăiesc în lumea asta,
Trăiesc în cea de basm și vise,
Găsind în universul meu,
Lumini ce-mi sunt doar mie scrise,
În ele pot citi viața-mi, calea, soarta!

Miorița e basmul visurilor mele,
Începătoare pe plaiul cel de-i zicem rai,
Stejari de-argint și flori de nea,
Ecouri ce repetă mereu al nostru grai
Adevărat, puternic și prea sfânt!

E Miorița stea în nopțile atâtor veacuri,
E transhumanța metafizică al dorului etern,
Al Eu-lui ce veșnic e pe valuri,
Cătând în zare pragul al locului patern,
Prin vis distanța scade, un basm fiind și eu!

Ioan Miclău-Gepianul
2017

Versuri albe pentru mine!

De-ași avea acea tărie,
Să așez versuri de aur,
Pe-a minciunei frunte hâdă,
Să schimb calea veții mele,
Cică mi-ar fi mult mai bine,
Mi-ar surâde-ndată lumea,
Monument înalt și-o tidvă,
Ridicate-n vâlvă mare,
Mi-ar străbate peste veacuri!
Dar cum n-am puterea asta,
A schimba ce mi-a dat Mama,
Mama mea cea dusă-n ceruri,
Iată, am să-mi urmez calea
Trudei, tras pe coate și pe mâni,
N-am nici ochi să văd arginții,
Fluturați de la stăpâni;
Sunt un om comun, adică,
Rătăcesc să prind esența,
Calea vieții ce o am!
Calea e cam strâmtă, poate,
Dar găsesc cu bucurie,
Sfinte darurile toate,
Date de la Dumnezeu!
Mă împac cu mine însumi,
Și tot ce pot face eu!
I.M.Gepianul
2017

Lasă un răspuns

