Monumentul Eroilor din GepiU – 18 Mai, 2014

Monumentul Eroilor din GEPIU

18 MAI, 2014
MONUMENTUL EROILOR
GEPIU-BIHOR-ROMÂNIA
AMINTIRE
”PIATRA SFINȚITĂ”

Biserica din Gepiu

Pr.Spătaru Ioan-Gepiu

EROILOR DIN GEPIU
Sfinți Eroi,
Au răsărit flori
Din osemintele Voastre;
Țărâna vetrei noastre
Sunt trupurile Voastre;
Sfinți Eroi,
De pe mormintele Voastre,
Se ridică lumină,
Voi sunteți fiii noștrii,
Dascăli și trofeți,
Militari și poeți,
Prin strălucirile Voastre,
Ne dezvăluiți
Arderile vremilor în veșnicul lor mers!
Goarna Îngerului pentru voi,
Sfinți Eroi,
Era Iubirea, Cuvântul, Dumnezeu!
Și Neamul,
Și Vatra,
Și Limba,
Și Biserica lui Hristos Cel Crucificat,
La Sânul Lui vă odihniți
Acum! Și-n inimile noastre,
Și-n veșnicia anilor ce vin!

Ioan Miclău ”Gepianul”
Cetățean de Onoare al Comunei GEPIU

PIATRA CEA SFINȚITĂ

Motto:
“In cele mai simple fapte omenești,
deseori găsim adevarate minuni
dumnezeești!” I.Miclău

“…Recent, fiind si inceputul lunei Florar(Mai), bunii noștri vecini Teodora și Nelu se hotarâră să-și viziteze locurile natale, părinții, și mai cu seama a fi prezenți la intrunirea din acest An-2014, a absolventilor Universitatii timișorene , festivitate care aduce întotdeauna bucuria de suflet studenților absolvenți! Ca de obicei, domniile lor veniră sa ne spună și noua această veste bună, mai ales că suntem pensionari și eu și nevasta-mea, să ne intrebe ce ne-ar placea nouă să ne aduca de la Oradea, unde am locuit și noi pe vremuri!
Eu, fără a sta mult pe ganduri, le-am spus ca mi-ar face mare bucurie să-mi aducă mie o “pietricica” de pe malul Crisului Repede, o pietricică mică, dar să o am eu ca pe o adevarată mangaiere euharistică! Un semn de referințăa sufletească de care se bucură intotdeauna cel instrăinat! Poate mai cu ardere decat fericitul care o are alături în fiecare moment!
Vecinii noștrii s-au ținut de cuvânt! Ne-au adus “piatra “, dar incă “piatra cea sfintită”, un dar cu adevărat dumnezeesc, fiindca au găsit-o tocmai la “Monumentul Eroilor din satul Gepiu căzuti in cele doua Razboaie Mondiale” si Sfințit la data de 18 Mai, 2014, satul natal al meu si al nevestei mele! Iată cum, în cele mai simple fapte omenești, deseori gasim adevărate minuni dumnezeești, iar vecinii noștri au implinit una pentru familia noastră din Australia! Le mulțumim din inimă pentru acest minunat dar adus! Scriindu-i despre această “piatră” a bucuriei venerabilului Preot Gheorghe Nemes, si domnia sa Fiu al satului Gepiu, organizatorul istoricului eveniment de Sfințire a Monumentului Eroilor din Gepiu căzuti la datorie pentru familie si glie, constata:
Draga Ionica,
“…Monumentul este frumos si aducător de pace si liniște pentru toti trecătorii de la Oradea la Timișoara si invers. Aceasta piatră a fost sfințită de către Episcopul Ortodox al Oradiei Sofronie Drincec in prezența preoților și diaconilor și a unui insemnat număr de credincioși din Oradea și toate satele invecinate în frunte cu bunii noștrii gepieni! Bunul Dumnezeu să-ți dăruiască ție și familiei tale sănătate, fericire și ani binecuvantați de Sfânta Treime!”
Mulțumiri cordiale venerabilului Părinte Gheorghe Nemeș, Cetățean de Onoare al comunei Gepiu, șii pentru bunătatea dumnealui de a ne trimite acea artistic lucrată “carte postală”, o adevarată frescă istorică a Monumentului Eroilor din Gepiu, și care poartă la revers “Blazonul familial” al Familiei Pr.Gheorghe Nemeș, și al Casei Familiei, devenită Muzeu de Artă Populară, o adevarată cinste a comunei noastre bihorene!
Redau acum pentru bunul cititor al acestor rânduri chiar poza “petrei celei sfințite” ce o am acum la biblioteca familiei mele drept suvenire! De o formă ovală, cu dimensiuni de: 6x4x1,5cm.
Deasemenea, “cartea poștală” , lucrare de gen Ex-libris, foarte reușit lucrata, o adevarată frescă Istorica in care se sintetizeaza intr-o unitate Familia si Istoria acestei comune romanesti Gepiu, pe ce am primit-o din partea dragului meu concetățean si prieten Pr.Gheorghe Nemeș.
Tot respectul venerabilului Preot Gheorghe Nemes, Fiu si Cetatean de Onoare al comunei!
Ioan Miclau-Gepianul – Fiu si Cetatean de Onoare al comunei Gepiu – Bihor.

014 (2)

Scoala Gimnazială din Gepiu-Bihor-România

Monografia satului Gepiu -2014

TURMA DE OI  - GEPIU

PE DRUMURILE ARTEI

LastScan (2)

Primăria Comunei GEPIU

Lasă un răspuns

