PUNCTE COSMICE DE VEDERE

ID-10028938

PUNCTE COSMICE DE VEDERE

când se cutremură – pământul
de fapt – face dragoste
secretă cu o stea – şi a ajuns la acel
extaz cosmic – dincolo de care
nu mai există nici
oameni – nici viaţă nici
moarte ori prăbuşiri – nu mai
există nici măcar el
pământul: stăruie în
văzduh doar parfumul acelei
stele – mândră de
dăruirea ei şi care
cochetă – acum
acolo – murmurând un cântec de
raze – se priveşte – distrată – în
oglinda micului cataclism de sub
ea

dar nu vede nimic – decât
amintirea acelui moment de
cutremurătoare
bucurie
***

LUCIFERISM ÎNFRÂNT

păduroase dealuri – încruntată seară
strălucind pe frunte mistică tiară:
a trecut o viaţă – a trecut şi-o vară
umilit de veacuri – făcut de ocară

nu vă cer hlamida să mi-o puneţi iară!
întru frumuseţe doar am ostenit
întru întrebare – răspicat de clară
dând de-a dura zeii – pe unde-am venit

hohotind prin ceruri – până mi-a tihnit!
ce să cer măririi? – singur m-am mărit
pân’ ce focul stelei din frunte m-a fript

pân’ ce lunecuşul aştrilor m-a frânt
şi în iadul firii m-a închis şi-nfrânt
…în pielea văpăii – cât îmi e de strâmt!
***

Adrian Botez

Image Source: Free Digital Photos by nuttakit

Lasă un răspuns

