TREI LACRIMI

DESCÂNTEC

să fii singur – să fii mort
să fii dor de pustiire
să încapi cu Crist în cort –
stele cântă la clavire

lună lună tu nebună
vine mire cu-o cunună:
să veghezi la înlunare
doamnă mare doamnă mare

nu iubesc și nu las urme
într-o lume de cabale
las cuvântul să mă scurme
pân-ajung ulcici și oale

la ce bun să vă spun visul
cine-ar prinde astru-n mreajă?
trece-n dricuri paradisul
și renunț la orice vrajă

și renunț la amintire
și renunț la a fi fire –
Olimpul e-o mânăstire:
o s-o sui dintr-o privire

se cernește vinu-n cupe
nu mai caut Sfânt Graalul:
ce să-mi știe sfinții halul?
orbii vin slova să-mi surpe

nu mai vreau să repet viața
ca pe-un cântec de osândă
nu mai vreau să stau la pândă
să mă vândă precupeața

rag în cer analfabeții
psalmii vrajbei și-ai pierzării
nu mă-ngân eu cu isteții
incendiator tăcerii…

sunt atât de plin de fluturi
și orfan de crisalide:
ca pe un covor mă scuturi
și-am zburat drept la silfide

mulți se plâng de inaniții
de prostie niciodată
eu nu sunt al lui ”vreodată”:
eu dispar pe la solstiții

taină taină fără strai
ce frumoasă tu ardeai
taină taină arlechidă
mag încolăcit de-aspidă

să fii paznic la safire:
să treci pe sub patrafire –
când se zbate miez de noapte
să nu fii decât trei șoapte
***

CHIBZUIESC

ireversibilă solia – sec norocul
fidel vestește cum că cinci fântâne
au hotărât de mult morții-mi sorocul:
oglinzi recit vandalic – sting lumine

în crisalidă – strai de tragedie
cu negre mantii – straturi – mă închid
și dacă-i prea curândă moartea-mi vie
târzie-i mântuirea în lichid

agheazmă vin uleiuri rozmarine
îmbălsămez ciolanele de timp
și drac n-apucă – nici înger spre bine:

se vremuiesc colindele-n Olimp
…singurătatea-n sânge – chip negustoresc
ascuns-am spre dobândă: noi vieți agonisesc
***

Adrian Botez

TREI LACRIMI

…Am vărsat, azi, 7 Ianuarie 2014 (de ZIUA SFÂNTULUI IOAN BOTEZĂTORUL), trei lacrimi, în timp ce priveam diafilmul, trimis mie de un bun prieten (diafilmul „ONOR LA MAREȘAL!”- pe fondul muzical al Doinei Mareșalului Ion Antonescu, cântată, excepțional, de Maria Gheorghiu & Radu Grațianu: după filmul, zguduitor, al lui Ovidiu Gologan, înfățișând execuția/asasinarea Mareșalului Ion Antonescu, sunt inscripționate cuvintele lui Scipio Africanul, citat de Marele nostru Valah, înainte de moartea, împlântată într-însul, samavolnic, în Valea Piersicilor: Ție, popor ingrat, nu-ți va rămâne nici cenușa mea!”):
-una, pentru Mareșal (Ion Antonescu) –
-alta, pentru Corneliu Zelea Codreanu (nici unul, nici altul, nu au mormânt, din înaltele ordine ale Iudeo-Masoneriei Mondiale!) –
– …și cea de-a treia, i-am jertfit-o Lui Dumnezeu: pentru a ne scăpa Neamul nostru Valah, de cumplite blesteme!
Cel mai cumplit, dintre aceste blesteme: când istoria noastră (deseori ironică, uneori chiar batjocoritoare și dezarmant de vitregă și nedreaptă!) se îndură, un ceas de vreme, și face să se întâlnească, în același veac și în aceeași clipă, Doi Uriași Patrioți-EROI, aceștia nu se îngăduie, unul pe altul – și nu se înțeleg, până la capăt, unul pe celălalt, pentru ca, prin unirea harului lor dumnezeiesc, să salveze, DEFINITIV, Neamul Valah, de iude și de cruzii străini!!!
…LA MULȚI ANI, TUTUROR IONILOR ACESTUI PĂMÂNT – PĂMÂNT AL MINUNILOR ȘI AL PLÂNGERII FĂRĂ DE CAPĂT!
Poate că, dintre ei, iarăși (nu foarte și nici prea târziu – ci cât de curând!), Dumnezeu îl va ridica, într-o șa de Cal Alb, pe Mântuitorul Neamului Valah!
prof. dr. Adrian Botez

Lasă un răspuns

