O Zi Frumoasa

Source: Free Digital Photos by africa

Source: Free Digital Photos by africa

DOR

Mi-e dor de-al mamei mele grai,
De portul și de cântul ei;
Câmpia cu-al Miorii plai,
Revarsă-n soare viu covor,
Culoarea vetrei azi cu dor,
Se-adună-n ochii mei!
Iar de mă rog cuiva acum,
Mă-nchin l-altarul vetrei tale,
Oprindu-mă bătrân în drum:
„O, cât de tânără ești Țara!
Cum ași dori să-ți mângâi iară
A florilor petale!
Sfioasă-n dalba ta câmpie,
Tu, scumpă Zâna din Carpați,
Cu sânii plini legați în ie,
De ce ți-e tristă fața Ta?
Tu, Mamă a trei frați!
Recheamă-ți dulcea veselie,
Și nu te întrista!
Căci de tristețea Ta aude Dumnezeu,
Și nu vei suferi, nici eu!

SIMBOL TRIDIMENSIONAL

Covorul câmpiei cu flori,
Frumoasele rauri, ce scantee-n soare,
Și brazii din muntele-nalt până-n nori,
Sunt simbolul Sfintei Fecioare,
Simbolul veșnicei vieți!
Păcatul ce duce spre moarte,
E tocmai distrugerea codrului verde,
Dând undelor limpezi otrăvuri să poarte,
Iar cerului nori negrii, cât ochiul nu vede
Lumina senină și-a soarelui raze.
Eterna grădină din Eden,
A dat-o Divinul imaginii sale,
Omului astfel creat. Și să credem,
Căci pustiirea grădinii florale,
E calea pe care ne pierdem!

Ioan Miclau Gepianul

Lasă un răspuns

