INVIEREA LUI HRISTOS – INVIEREA NOASTRA

Source: Free Digital Photos by franky242

Source: Free Digital Photos by franky242

HRISTOS A INVIAT

Hristos a inviat! Sfanta Inviere sa vina in sufletele si casele
Dvs. cu bucurie, cu pace si intelegere! Dumnezeu sa fie mai aproape
de fiecare dintre noi si cel rau sa se indeparteze ingrozit! Hristos a biruit
moartea! Sa se departeze de la noi teama de moarte, fie ca suntem tineri,
fie ca suntem batrani! Hristos a inviat si ne-a dovedit ca se poate! Sa reverse
Dumnezeu in sufletul fiecaruia dintre noi speranta invierii! Noi nu suntem
vietuitoare oarecare, suntem oameni, suntem creatia lui Dumnezeu cea mai
desavarsita; suntem infiati de Dumnezeu prin jertfa Fiului Sau! Speranta
noastra este nezdruncinata! Nu-Si va lasa Dumnezeu copiii sa se piarda!
El ne-a promis aceasta prin gura Fiului Sau! Sa ne pregatim fiecare dintre
noi, prin participarea la Sfintele Slujbe, prin post si rugaciune, prin Sfanta
Spovedanie, prin Sfanta Impartasanie, prin impacarea cu toti si cu noi insine,
ca sa invie Hristos si in sufletele noastre. A inviat in sanul pamantului; va invia
si in inima noastra! Atata vreme cat Domnul Hristos va fi cu noi, nu avem de
cine si de ce sa ne temem! Cu Dumnezeu inainte si nici moartea nu ne va mai
inspaimanta!
Asa sa ne ajute Dumnezeu!

(Scrisoare Pastorala, Pr.Al.Stanciulescu-Barda, Vol.III, pag.266, Ed.”Cuget Romanesc” Parohia Ortodoxa Romana – Malovat, Mehedinti, Romania.)

DE INVIEREA MANTUITORULUI HRISTOS

Proschinitarul Duhului meu

Spre geana orizontului,
mi-am trimis gandul,
sa preintampine
plecatul
si sositu-mi
Duh.

Vad licarul sfinteniei
in trupul batran,
prin copilaria
sufletului de copil.

Pe muntele Sfantului
porumbelu-I asezat
sa mijloceasca
reintoarcerea
Ingerului.

Proschinitarul duhului meu
dinspre Carpatii athonici
primeste sfintenia
cugetului
strabun.

Sunt multi necautati,
spune Dosoftei,
si stau in colibe,
si-au inger
pazitor.
Din gradina un porumbel
veni pe umarul meu,
avea ochii limpezi,
si-n ei,
Lacrimi.

I-am mangaiat fruntea,
ardea, incet-incet;
i-am umezit chiar ciocul
de cantator
poet.

Ioan Miclau Gepianul

Lasă un răspuns

