PRIMAVARA COPILARIEI – SIMBOLURI

Source; Free digital photos by Evgeni Dinev

Source; Free digital photos by Evgeni Dinev

PORTRET
Peste-un fir de iarba verde,
Si-un pustiu de piatra arsa,
Cerul albastriu isi pierde,
Zarea sa cu raze stearsa.

Zambet sfant al Libertatii,
Ingrijind o caprioara,
Vis prea drag singuratatii,
Unde geniul coboara!

MIELUL

Ce sprinten salta sus pe damb,
Iar roua ierbii cum scanteie,
Deabia privind cu gatul stramb,
Un arc incremenit sa steie!

Si iar in tumbe sus, zvacnind
Ca o sageata la izvor,
Unde cu drag la el privind,
Mamuca-l astepta cu dor!

Cat infinit si cat frumos,
In fire pune-o clipa de viata,
Si cat e iar de dureros,
Cand iarna florile ingheata!

FIRICEL DE ROMANITA

Firicel de romanita,
Firicel de luminita,
De pe malul Crisului,
Din Tara Beiusului:
Te-am visat
Si-am suspinat!
Te-am chemat
Si-am lacrimat!
Firicel de romanita,
Firicel de luminita,
Ada-mi din copilarie,
Dorul ce ti l-am dat tie!
Ti-am soptit,
Tu mai robit,
Te-am rugat,
Tu m-ai legat!

Nins de ani si alb ca tine,
Ratacind prin tari streine,
Vreau sa vin sa ma mai vezi,
Roua-n ochi sa ti-o asezi!
Ci-s trudit
Si garbovit,
Ars de dor
Ca secul nor!

ARTELE STAPANESC TIMPUL

In arte descifram un drum,
Pe-unde tiranul curgator,
Tot ia pe val ne-ntorcator,
O lume de pripas!
Cum timpu-i vis nesimtitor
El duce-n carca buni si rai,
Si intelepti si natarai,
Si lenes ca si truditor.
In arte, insa, sta un sfant,
Un duh de adevar,
Ce ia din timp, cum ia un mar,
Copilu-n joc si-n cant
Din marul cel increngurat!
Vezi? Artele au spirit pur,
Culeg dreptatea dimprejur,
O scot din timp si-o tin curat!

PERLELE SUNT SCUMPE

Perlele sunt scumpe,
Pentru ca in ele se topesc,
Fiinte, vieti ce-n taina-si impietresc,
Durerile iubirilor ce cresc!

Perlele sunt scumpe,
Pentru ca-n ele idealuri
Stratificate de-ale naturii haruri,
Stau prinse-n lacrimi de margeanuri!

Perlele sunt scumpe
Chiar de-s din dulci cuvinte,
Cand vor sa-ti lumineze cararea dinainte,
Zidind intelepciune si o frumoasa minte!

MI-E DOR!

Mi-e dor de sat,
Mi-e dor de strada mea cu praf,
Ascunsa de salcami in floare,
Poteca cea din lemn de brad
Se-ncovoia usor,
Calcand-o sub picioare!

Mi-e dor de sat,
De oameni simpli, neschimbatori,
Din vorba lor cea blanda la rostire,
Infasurata intr-un sincer zambet,
Eu regaseam cu drag,
Acea aleasa, prea sincera simtire!

Mi-e dor sa vad,
Tarani mergand la coasa,
Taranci cu fusta prinsa-n brau,
Grabind cu lucru-n casa,
Si-apoi, cu-acelasi sarg,
S-alerge a da sprijin la secerat de grau!

Mi-e dor sa vad iar hora,
Duminici dupa rugaciuni,
Jucand si fratele si sora,
Toti, tineri cu obraji arzand,
Iubire vesnica jurand!

Ioan Miclau Gepianul
AUSTRALIA

2 gânduri despre „PRIMAVARA COPILARIEI – SIMBOLURI

Lasă un răspuns

