IOAN MICLAU: Tre Scrisori de Confirmare

Source: Free Digital Photos by Susie B

Scrisoarea I
5 octombrie, 2012
Prea Iubite Parinte Pr. Prof. Dr. Al. STANCIULESCU BARDA
Buna Dimineata din Australia !
Cu multa placere, si inca ma grabesc, sa Confirm primirea publicatiei “Scrisoare Pastorala” nr. 138, deoarece aduce un optimism si o vie credinta in ceea ce inseamna sa ne adresam prin Rugaciune pentru ajutor Dumnezeului Cel Atotputernic.
Intregul continut al Publicatiei este un insemn al realitatii si harului dumnezeesc prin care lucrati, deschis si fara amenintari la adresa nimanui. Mare adevar se poate castiga din studiul pe care cu atata credinta, simplitate, Limba culta sau folclorica, ideile binelui, a moralei crestine, a sanatatii sufletului, care toate laolalta il orienteaza pe cititor inspre cele mai bune si castigatoare cai in viata asta pamanteasca, scurta, dar care merita sa fie traita frumos.
Iubite Parinte Preot Al.Stanciulescu Barda, numai cateva exemple pe care eu le gasesc deadreptul exceptional de binevenite, si pe care le-am gustat cu tot sufletul: “Da, daca o comuna simpla, cu un Preot daruit si un Primar credincios pot dovedi puterea vointei de a pastra si crea fundamentul strabun al Neamului: cultura, credinta, morala, munca si bunastarea cetatenilor, sanatatea educatiei tinerei generatii de viitor, inseamna ca Romania intreaga, vorbind de orase si municipii, au si trebuie sa aiba vointa acestei energii de ridicare din starea in care s-a ajuns, in general in intreaga lume.
Apoi, prea frumos glasuieste Sufletul publicatiei “Scrisoare Pastorala” ca nu “carciumile” sunt aducatoarele de bine si sanatate. Acestea aduc stricarea sanatatii si a familiei, aduc moartea individului. Cantau si parintii nostrii la carciume, dar nu le puneau inaintea Bisericii! Cum iubesc intotdeauna folclorul, de fapt aci gasesc eu liantul cu fiinta acestui Neam romanesc, simplu si harnic, deseori ampilat nu atat de straini cat de codosii nostrii, dornici de huzur, bani, aur, dar pe cat se poate munca deloc! Deci stia de veacuri si veacuri omul nostru din popor cand punea in proverbe si zicale acele comparatii/metafore atribuite obrazniciei omenesti cand, “nasul devenea flit”. Ca doar se cunostea bine care anume animal purta acest nas!
Intotdeauna, prin felul fericit in care sufletul meu de fiinta si om simte si priveste lumea din jur, am convingerea ca numai un inger bun ma ocroteste si de fapt zilnic sfatuieste! Ajungand aci, usor ajungem la concluzia despre puterea Rugaciunii. Amintindu-mi de “Scrisoarea Pastorala” nr.137, Va scriam ca ma simteam intristat si eu aici in Australia de acea penibila hotarare de a vi se lua Catedra de religie pentru copii. Dar se vede iar puterea Rugaciunii celui nedreptatit, iar Dumnezeu a pus dragoste si dreapta cale in inimile si mintea celor ce ne hotarasc soarta zilei. (Bineinteles nu cea a vesniciei).
Acum sunt foarte bucuros, de aceea scriam mai sus caci “ma si grabesc” sa confirm primirea Scrisorii nr.138.
CU DRAG SI MEREU ALES RESPECT – al Dumneavoastra crestin Ortodox, Ioan Miclau “Gepianul”

Scrisoare a II-a
04.10.2012
Prea Iubite Profesore Domnule Dr. ADRIAN BOTEZ, Edil al unei noi “Pedagogii Nationale” (n.Catalin Mocanu), natural daruit hermeneut in Istoria si Preistoria Spiritului/Logosului Universal si Romanesc, cu aceasta noua carte, “Normalitatea Reactionara…la Grigore Ureche, Miron Costin, Ion Neculce” , carte cu care inobilati Cultura Romaneasca in “trecut-prezent-viitor, Va aseaza in Fruntea Spiritualitatii Intelectuale Romanesti. Categoric. De data asta nu mai caut cuvinte/rugini superlative/ ci ca de la un Lemnar hristic si smerit, afirm, desigur mie insumi si proprie-mi constiinte convingerea mea: “Cel mai indreptatit si erudit Profesor pentru Catedra de Hermeneutica Romaneasca il avem pe profesorul, scriitorul, istoricul, criticul literar si pedagogul moralei crestine, dr. Adrian Botez de la Adjud. Si… nici nu stiu cand va avea domnia sa un suplinitor care sa-I preia aceasta Catedra crescuta din sufletul cel mai curat pe care il are, si sa fim mandrii de asta, Romania. Am speranta ca aceasta carte are sa calce calea si inspre Australia, sa ma bucur si eu si toti acei ce au sa o citeasca. Va fi ca o luminita vie pe raftul bibliotecii “Mihai Eminescu” din Cringila, N.S.W.
Recenzia dlui Catalin Mocanu facuta acestei carti, apare asemenea unei oglinzi reale, cuprinzand esenta dar si ridicand la valoarea ce o merita insasi personalitatea autorului cartii dr.Adrian Botez. Voi fi prea mandru, vorba ardeleanului, sa am aceasta recenzie asezata pe fila blogului familiei mele din Australia. https://ionmiclau.wordpress.com
CU DRAG SI MEREU ALES RESPECT – Ioan Miclau “Gepianul”
PS: Am primit zilele astea cartea dlui Ilie Rad din Cluj Napoca, intitulata: “O calatorie in Tara Kangurului”, editata la “Tribuna”,2012. Cartea vorbeste frumos, chiar detaliat despre munca si personalitatea mea; despre revista “Iosif Vulcan”-Australia, despre biblioteca “Mihai Eminescu” Cringila, N.S.W. , si in general despre drumul vietii mele literare, cu realizari, greutati, greseli, dar intradevar pertinente pentru mine, drepte, avand si o fotografie alaturi de Omul culturii si suferintei la vremea sa, scriitor Lucian Boz din Sydney, (d. la 14 martie,2003). Cuprinde din activitatea lui Ben Todica, a scriitoarei Anamaria Beligan din Melbourne, care de fapt si scrie un “Cuvant Inainte” acestei carti.Este prezenta deasemenea onorabila familie a dlui. Eugen G. Ionescu. Multe alte imprejurari placute autorului, deci o carte placuta si cititorului.
Scrisoarea a-III-a
04.10.2012
Stimate Domnule ILIE RAD
Cu mare placere Confirm primirea noii carti a Domniei Voastre, “O calatorie in Tara Kangurului”. Pe data de 03.10.2012, dimineata, postasul nostru mi-a adus-o direct acasa. Mare mi-a fost bucuria, am pus-o la piept, iar acum, dupa ce am admirat pagina cu pagina cuprinsul, ma straduiesc sa Va multumesc din tot sufletul si al constiintei mele. Va Multumesc pentru tot ce cartea cuprinde referitor la smerita si modesta mea personalitate, stradanie si activitate literara aici in Australia.
Dle Ilie Rad nu caut acum superlativele alea marete(fiindca Domnia Voastra le cunoaste-ti rugina!) Dar, recunosc in aceasta binevenita carte in care sufletul Domniei Voasatre fiinteaza, acea prezentare care cu adevarat ma reprezinta, asa cum ma stiu ca si sunt, cu realizari, cu greseli, cu reveniri autodidacte, cu contributii si creatii literare, de la care mi se poate atasa o vorba potrivita biografiei mele, fapt ce insa putini isi mai aduc aminte si “de cele bune”.
Am sa studiez aceasta valoroasa carte cu multa simtire pentru locurile natale, precum si respectul infinit pentru aceasta Tara adoptiva Australia care mi-a dat adapost atunci cand eram in nevoie! Insasi aceasta carte a dumneavoastra aduce frumoase aprecieri acestei omogene comunitati australiene, fapt ce desigur ridica valoarea de sprit a intregii Culturi romanesti agreabila vietuirii comune pe aceasta comuna Stea/Terra. Am sa Va trimit domnule Ilie Rad noua mea carte “Cuvinte de Minte” publicata la Editura “Cuget Romanesc”-Malovat, 2012. Pe blogul familiei mele, https://ionmiclau.wordpress.com ,am sa prezint totul despre aceasta valoroasa carte, “O calatorie in Tara Kangurului”. Mi-a placut mult “autograful” dedicat smeritei mele fiinte. Mi-a facut mare placere sa constat despre acel frumos “Cuvant Inainte” intocmit cartii de catre ilustra doamna din Melbourne, scriitoarea Anamaria Beligan. Este prezent si Omul de mare onoare al culturii romanesti din Australia Ben Todica, familia aleasa a dlui. Eugen G.Ionescu, si intru toate incoronarea inspre vesnicie a marelui suflet de roman scriitorul LUCIAN BOZ. Si daca s-ar fi referit cartea doar la personalitatea acestui Om ales, care a suferit ca un Hristos in lume,(din istorisirea lui George Roca-Sydney), cartea si-ar fi pastrat intreaga valoare in Istoriografia Literaturii Romane. Aceasta carte mi se arata a fi ceea ce-mi si doream, adica referitor la activitatea mea literara, un adevarat “Interviu” prin care mi se face o adevarata recomandare intrarii mele gradina Muzei Literare Romanesti dar si Australiene!
CU CELE MAI SINCERE SENTIMENTE DE ADANCA RECUNOSTINTA
Ioan Miclau “Gepianul”
Australia

Lasă un răspuns

