Potriviri de Anotimpuri

PRIMAVERILE SUNT ANOTIMPURILE BUCURIILOR; RASAR GHIOCEII, VIN PASARILE CALATOARE, SE REINCEP SEMANATURILE IN GRADINI, INFLORESC CAMPIILE.
TOAMNELE SUNT ANOTIMPURILE BUCURIEI CULEGERII RECOLTELOR SEMANATE.
Vorbim deci cu referire la lunile – 1 martie, si 1 septembrie, ca luni incepatoare de anotimp! Acum, potriveala v-a consta de fapt, in ce loc geografic avem gradina noastra, si numai asa vom sti in ce anotimp incepator ne aflam. Curioasa treaba pentru nepoteii mei din Australia si pentru cei din Romania. Ma straduiesc sa le explic, dar cei mai marisori imi reproseaza:
„Este 1 martie prima zi de primavara cu ghiocei, berze, randunici si semanatul gradinilor?”
„Este”, raspund eu.
„Este 1 septembrie, prima zi de toamna, cand se culeg poamele din gradina si granele de pe hotare?”
„Este” raspund eu.
„Atunci !?”
„Atunci inseamna ca tu esti nepotul meu din Romania”.
„Cum? sari la mine un altul: „Este aici 1 septembrie prima zi de primavara, cu toate frumusetile acesteea?”
„Este” raspund eu.
„Este 1 martie prima zi de toamna, cu frumusetile si bogatiile ei, cand toate poamele-s coapte?”
„Este” raspund eu.
„Atunci!?”
„Atunci inseamna ca tu esti nepotul meu din Australia”.
Pana la urma am incercat eu sa le explic despre cele 2 emisfere-de nord si de sud-, despre clima diferita, dar degeaba. Atunci le-am propus sa reluam discutia la anul viitor, cand vor fi mai mari!”
Asa a si ramas intre noi invoiala!

DE LA BIBLIOTECA „MIHAI EMINESCU” – AUSTRALIA

CONFIRMARI CU MULTUMIRI

Zilele astea de Martisor romanesc si de toamna aurie australiana, Biblioteca „Mihai Eminescu”-Cringila,N.S.W, a fost daruita cu frumoase carti romanesti din partea unor Autori romani, fapt pentru care Confirmam cu Multumiri deosebite Domniilor lor!
In ordinea sosirii donatiilor cartilor Dumnealor recent publicate:

– Din partea Sfintiei Sale Pr.Prof.Dr.AL.STANCIULESCU BARDA, Parohia Ortodoxa Romana -Malovat, Mehedinti:
Cartea (de tema istorica), URME, Ed.Cuget Romanesc-Barda,2011, tiparita la SITECH-Craiova, Romania. 300 pagini.

– Din partea dlui. Dr.ADRIAN BOTEZ – Profesor de Limba Romana la Colegiul Tehnic „GHEORGHE BALS”- ADJUD am fost daruiti: – Revista „Contraatac”- Anul XII,nr.27, decembrie 2011, 142 pagini.
-Cartea – CAZUL DACIA, Ed.Rafet, 2011, 207pagini.
-Cartea- LINISTEA LUMII,(Poeme) Ed.Dacia XXI, 2011, 170pagini.
-Volumul „OBARSII” (Poezii), Ed.RAFET, 2012, 51pagini.

Din partea dlui. DUMITRU GALESANU, direct de la Ed.Tracus Arte, Bucuresti, am fost daruiti cu urmatoarele carti:
-EMOTII IN MULTIVERS(Emotions into multiverse) Poeme/Poems, Ed.Tracus Arte,2010, 499pagini. -5 Carti.
-PE CORZILE LUMINII( Sulle Stringhe Di Luce) Poeme/Poemi, Ed.Tracus Arte,2011, Bucuresti, 317pagini. 5 Carti.

MULTUMIRI SINCERE SI FRATESTI DIN AUSTRALIA
Bibliotecar: IOAN MICLAU

Lasă un răspuns

