Ale Mele Doruri

ALE MELE DORURI

Ale mele doruri –
Carari interioare
Ce duc spre ascunsul suflet,
Si-al Eu-lui chemare!

De versul ma mangaie,
De muzica ma-nvie,
E ca sa-TI aduc Tie,
O, Doamne, marturie!

Din toate, simplitatea
O aflu fond etern,
In rest luciu extern,
Strain simtului meu!

O, Doamne, tu esti Mintea,
Eu doar iti ascult glasul
Cu inima si pasul,
Cuvantul Tau ma-nvie!

CAND ZIC ARDEAL

Cand zic ARDEAL,
Zic doruri multe,
Zic lan de grau,
Zic aspre lupte!

Cand zic ARDEAL
Zic varf de munte,
Zic ape limpezi,
Zic versuri scumpe!

Si-i ardeleanul, ardelean,
Ne-a scris Lucian Blaga:
“Prin faptul ca de-apururea
Isi implineste fapta”.

Cand zic ARDEAL,
Zau, ia bine seama,
Caci nu graesc asa-n senin,
Nici vreau galcevi degeaba!

Stramosii ii arara dealul,
Sa-l faca lan de grau si pita,
Sa stim ca e Roman ARDEALUL,
Din veci si de la prima ginta!

El e sfintit pentru trait,
In Legea lui Hristos!
ARDEALUL nu-i de impartit
Ca intre lupi un os!

Oprelisti nu-s de nici un fel,
Traiti, cantati, vorbiti
In Limba mamei voastre,
Dar fiti mereu uniti –

Uniti cu Legea Tarii,
Cei cu respect de Neam,
De neamuri ce iubira,
Pamantul ARDELEAN.

FARA TITLU

Cati in vise, usuratici,
desi treji, ades visara,
c-ar fi demni si au chemare,
sa devina frunti de tara…?

Cati nevinovati din nasteri
de a lor schizofrenie,
uimesc lumea cu-a lor basme,
nestiind nici ei prea sigur,
ce-i real, ce-i utopie…?

Nu pricep ca viata-i truda,
iar vrajbile fac nevroza:
dupa ce-si imprastiu casa
propriilor lor familii,
vor sa reaseze-o tara…,
ca petalele pe-o roza…!

Si cum lumea-i adormita,
crezand c-o sa-i pice-n gura,
asa…, totul de-a gata
ca o para malaiatza,,
repede ridica-n slava,
cate-o biata uscatura!

…Nu duc versul mai departe,
sa nu ziceti ca am ura,
dar gandirea noastra-i moarta,
cand in fatza noastra urca,
cate-o biata secatura!”

VOTUL

“Omul de rand si simplu, pandit de-al zilei greu,
voteaza cu speranta la bunul Dumnezeu!
caci votul pentru el, e-un vis de mantuire
de rele si de drumuri sfarsite-n ratacire!
“Iubiti pe cei ce-adun avere pentru Tara,
Dar si belsug sa aiba in sfanta lor camara!”

3 gânduri despre „Ale Mele Doruri

Lasă un răspuns

