Olarului Gheorghe Bocsa Din Leheceni (Dedicatie Din Anii 1991)

Iata dar, venind din lume,
M-am oprit la Leheceni,
S-admir arta ce razbate
Din cele antice vremi !

El, olarul e artistul,
Geniu civilizator,
Caci de nu facea el oala,
Traia omul ramator*

Astfel saluta-i primirea,
Harnicului muncitor,
Care-mi darui din suflet,
Inflorat frumos ulcior!

“Chiar asa? olar ca mine!
Ce imi spui mata ma-ncanta,
Eu credeam ca-n lume-s genii,
Cei ce scriu si cei ce canta!

Gheorghe Bocsa cu sfiala,
A ales un vas de lut,
Iar c-o lacrima de strugur,
Pana sus mi l-a umplut!

Simplitatea-i inteleapta:
Vasul asta cu vin dulce –
Zici ca ne-a ardicat viata ?!
“Sa traim” pan’nu ne-om duce!”

Ridica-i si eu ulciorul,
Inflorat pe dinafara;
“Ah, ce fericit sunt Doamne,
Revazand iubita Tara!”

Un gând despre „Olarului Gheorghe Bocsa Din Leheceni (Dedicatie Din Anii 1991)

Lasă un răspuns

